Autodeskov plan da promeni način pravljenja filmova

“Hari Poter i kamen mudrosti” (Harry Potter), “Transformersi” (Transformers), “Zvezdane Staze” (Star Trek), “Avatar” ili “Ratovi zvezda: buđenje sile” (Star Wars: The Force Awakens) – neki su od najpoznatijih, spektakularnih blokbastera u poslednje dve decenije, a povezuje ih fantastičan rad Hilmara Koha (Hilmar Koch).

Ovaj čovek oplemenio ih je specijalnim efektima po kojima su i poznati. Radio je u kompaniji ILM (Industrial Light & Magic) kao tehnološki direktor, a za svoj rad dobio je i priznanje Sci-Tech Akademije. Hilmar je bio i pionir u virtuelnoj produkciji, koja je korišćena u svima poznatom “Avataru”, a pomoću koje je režiser na ekranu video glumca prekrivenog ping-pong lopticama kao virtuelno čudovište koje će se pojaviti na filmu. Kasnije je započeo sa eksperimentima u virtualnoj realnosti, pomažući ILM-u da 2015. godine stvori prvu produkciju ove vrste – “Park iz doba Jure”..

Ovog aprila, Koh je hteo da zakorači u nešto novo: u Autodesk, tvorca softvera Autodesk Maya i Autodesk 3ds Max, koje mnogi već koriste u industriji specijalnih efekata. Njegov cilj? Da dobro promisli o načinu na koji se priče stvaraju.
„Osećam se po malo čudno. Uvek tražim tu neku oblast koja još nije istražena i to je nit koja se provlači kroz moju karijeru“, kaže Hilmar.

U Autodesku, Koh je pokrenuo novi tim nazvan Narrativa. Za sada je to mali tim, prava eksperimentalna laboratorija Autodeska. “Do danas, grupa ima nekoliko ljudi. “Tražim heroje, one koji su voljni da probaju nove stvari.”, priznaje Koh.
A to je od suštinskog značaja za njegovu misiju: Da napreduje i napravi u budućnosti alat koji će biti potreban baš Holivudu.
„Ovaj tim je nešto potpuno drugačije od ostalih stvari koje Autodesk ima. Autodesk je uostalom fokusiran na inženjering, privlačenje kupaca, čijim će kompanijama ponuditi alate za korišćenje iz dana u dan..,“ kaže Koh. „To nam ostavlja prostora da se zapitamo – Šta je sledeće?“

Pomak i razvitak u filmskoj industriji je zapravo problem.
Tradicionalni studio više ne snima samo filmove koji će se naći u bioskopima, a potom i na malim ekranima, već i kratke, interaktivne sadržaje za mobilne telefone. Potrebni su terabajti podataka da bi nastao video od 360 stepeni. Često se spajaju stripovi u filmove, video igrice u zabavne parkove i obrnuto. Holivud se danas suočava sa izazovima zbog svega onoga što mu je potrebno da proizvede kako tehnološke tako i kreativne stvari.

“Priča o igračkama” (Toy Story) danas ima mnogo više likova nego nekada. Zamislite da morate da napišete novu “Priču o igračkama”, a da se ne suprostavite radnji koja se već dešavala” – objašnjava Koh.
Koh govori generalno i ne tvrdi da ima odgovor na to kako će se raznovrsne tehnologije spojiti u korist zabave, ali će, s vremena na vreme, ostaviti kamičak iza sebe, na putu kojim njegov tim korača napred.
“Skoro da je došlo do oživljavanja dizajna pomoću računara”, kaže Koh. “Računar nam služi, ne kao dosadan asistent, nego kao alat. To mi daje vetar u leđa kada sam u potrazi za svojom pričom, namenom u transcedenciji.”

A ta transcedencija, kao i Kohova vizija – teško razumljiva većini. Izraz je njegove volje, koju zajedno sa nekolicinom saboraca planira da razvije u Autodesku. Prve novine biće testirane sa partnerima iz Holivuda. Na kraju, Koh želi da ugradi ta iskustva u Autodeskove prozvode, one koje bi koristili svi, a ne samo kreativna elita.

izvor: fastcodesign.com, Mark Wilson

Pretraži...